Sunday, May 16, 2010

TeristimEwa....

Ada dua perkara untuk kali ini....

1)SELAMAT HARI IBU

ada yang panggil ibu....
ada yang panggil mama....
ada yang panggil mami....
ada yang panggil mom....
aku panggil mak.....
harap tak der yang panggil mereka 'oi....hey...oit'....
agk kasar bunyinya....

hari tu aku terlewat wish...
lewat sehari..
gara-gara ter'busy'.....
tapi itu bukan tanda aku tak sayang mak aku....
bukan tanda aku lupa mak aku.....
hanya mereka yang bodoh dan bangang sahaja yang tidak sayang akan ibu sendiri....

Selamat Hari Ibu diucapkan kepada puan Rusnah bt. Hamid...

hargailah mereka selagi kita berkesempatan....
'kasih ibu membawa kesyurga....'




2)SELAMAT HARI GURU

bermula dengan tadika...
diteruskan dengan sekolah rendah (Sek. Keb. Titi Serong)...
berlanjutan ke sekolah menengah (Sek. Izzuddin Shah)...
berjuang sehingga matrikulasi (KMNS)...
akhirnya di universiti (UKM).....

semuanya berpunca dengan guru....
yang diibaratkan ibu bapa kita apabila di sekolah....
ada yang menganggap guru umpama lilin....
yang kononnya sanggup membakar diri demi menerangi ketika kegelapan....
tetapi, mungkin lebih menarik jika mereka diibaratkan seperti mentari yang memberi sinaran keseluruh alam....

buat guru-guru ku dan semua guru diseluruh pelusuk dunia, Selamat Hari Guru di ucapkan....





pppssstttttttt://pernah tak sape2 panggil guru mase kt sekolah..???selalunya orang panggil cikgu...

No comments: