Sunday, December 6, 2009

banjir dan faedahnya........


wuulllaaaa...wullllaaa......
assalamualaikum.........
seteleh menyepi, menyendiri termasuk membutakan diri,
dapat juga aku menguatkn diri utk menapak ke sini....

tak bnyak benda yang aku wt mse cuti nie....
menebas semak kt kelapa sawit,
tanam pokok,
dan membuta....
aku juga sempat ambek lesesn L kereta...
nk wt mcm mne...bru ad mse nk ambek lesen....

aku juga telah ke manjung...
menziarahi kakak aku di sana....
d samping memasang niat utk survey tempat utk konvoi geologi....
tapi apakn daya, cuaca tidak mengizinkn....
dah mcm wt karangan plak dah aku nie.......

aku ingin mengucapkn syukur ke hadrat ilahi....
di sebalik bencana banjir yang di timpakan oleh-NYA,
di situ aku beroleh sesuatu....
bukan bermakna aku suka tengok orang laen kena banjir...
semua yang berlaku ada sebabnya...n mungkin ada himahnya...
di sebabkan banjir di pantai timur, aku tak dapat nak gie fieldwork dlm mse cuti nie...
yang bagosnya aku dpt berehat panjang mse cuti nie......
tapi yang tak bagosnya, sampel batu aku kt ukm msih kekal dlm bentuk batu...
aku tak tau ble die nk b'ubah kpd irisan nipis....haha
ada lagi yang tak bagos....ble tak dapat gie kelantan, mcm mne aku nk sempurnakan aku pnye latihan ilmiah..???
ermmmm......walaubagaimanapun, aku bersimpati dengan mereka yang mengalami bencana banjir...
banyak2kn bersabar n berdoa.....marilah bersama2 bermuhasabah diri kita....

pppssssttttt://meratapi kekalahan arsenal dua kali berturut2....sungguh jmemedihkan...adkah ini juga kesan daripada banjir..????

No comments: