Monday, June 14, 2010

KambiNg oH KamBinG....

14hb Jun 2010-bilik Aspirasi KIY

buat kesekian kalinya, menaip di bilik kiy nie..
tanpa arah tuju...
tanpa tujuan yang sebenar....
mari berkongsi cerita...

hari tu (11-13hb Jun 2010)
aku blik kampung...
ada majlis Aqiqah anak sedara aku....

apa yang menarik bagi aku adalah persoalan yang muncul dalam kepala otak aku.....
persoalannya adalah...
mengapa selalunya lelaki yang menjadi tukang masak dalam majlis2 seperti kenduri nie..???
adakah ini membuktikan lelaki lebih handal memasak terutamanya untuk kuantiti yang banyak..???
tapi aku tau, bukan semua lelaki tau masak...
aku pun x pandai masak....
masak megi pun suroh mak....
goreng telor pun suroh mak....
nak buat macam mana, dah memang mak aku masak sedap....
hahahaha....

1st time aku tengok kambing dipamkan angin selepas sembelihan dilakukan...
untuk memudahkan sesi lapahan....
guna pam basikal plak tu....
abeh semua bahagian mengembang....
hahahaha....

kereta NAF 5000...
dihidupkan semula untuk tujuan yang amat penting....
digunakan untuk menjemput kambing tersebut....
kurung dalam 'bonet'...
abeh bau kambing....
pelbagai cara dilakukan untuk menghilangkan bau tersebut......
hahahaha....

sedikit gambar untuk dikongsi....

anak sedaraku...(arisa)


tenaga yang digunakan untuk lapahan kambing....


tenaga-tenaga Pemasak

ppppsssstttt://gumbira berkumpul bersama ahli keluarga....

No comments: