Tuesday, June 8, 2010

SegaLanYa.....

8hb Jun 2010-bilik Aspirasi KIY

aku tak tau nie kali ker brape aku meng'blog'kan diri aku kt KIY nie.....
selagi tak habis kerja, selagi tu la ter'blog' kat sini.....

kali nie saja aku nak cuba berfikir sendirian sejenak....
orang selalu ungkap "jodoh & pertemuan, ajal maut & rezeki di tangan Allah"....
ungkapan ini baik....
tapi, mungkin boleh bertukar kepada yang sebaliknya....

ungkapan ini baik.....
sebab dapat mendidik kita supaya bersyukur dengan apa yang ada....

tapi, bagaimana pula bagi mereka yang menyerahkan segalanya kepada takdir tanpa berusaha....
dalam fikiran mereka, usaha kuat mana sekali pun tidak berguna kerana Allah telah tetapkan segalanya.....

murid-murid sekalian,
kita semua pernah dengar bahawa takdir kita telah tertulis di Luh Mahfuz....
tapi, kita sendiri tak tau apa yang tertulis di sana....
jadi, antara 1 sebab kenapa kita tidak diberi tahu apa yang tertulis adalah kerana, Allah nak kita semua berusaha.....
disertai dengan doa & tawakal....
perlu diingat bahawa,
Dialah yang menulis nasib seseorang di Luh Mahfuz, dan Dialah yang berhak mengubah nasib yang telah ditulisNya itu.....


jika penulisan aku kali ini salah atau bertentangan dengan agama, silalah beri teguran....
sesungguhnya aku hanya seorang yang lemah.....

ppppssstttt://bagaimana pula dengan aku..????

2 comments:

musethekiller@josh said...

benar basiaq.. byk da berubah blog ko.. aku sokong ko..
harap ko buat lagi post camni..
bg sedar sket.. haha

basiaq said...

hahahaa....
ap yg berubahnya josh...???
blog nie mcm2 topik aku sumbat..hahaha